Menü Üye Giriş

Şifre Sıfırla · Kayıt Ol

 SOL PAYLAŞIM  »
 Dinler-İnançlar


“Gökler ve yer bitişik idi, biz onları ayırdık.” Enbiya 30
Big Bang, evrenin yaratılış anı.

“O ki yarattı, düzene koydu,” Ala 2
İlk yaratışla başlayan düzene koyma = evrim.

“Yeri iki günde yaratana1... Orada onun üzerinde sabit dağlar oluşturdu3.” Fussilet 9-10
“Biz bu yeri bir beşik yapmadık mı2 ? Dağları birer kazık yapmadık mı3 ?” Nebe 6-7
1- 4.7 milyar yıl önce yerküre, ilk 100 milyon yılda yerkabuğu oluştu.
2- Tektonik hareket, meteor ve volkanlarla sarsılan, yok olan yerkabuğu,
3- 400 milyon yılda kalınlaşarak dayanıklı hale geldi. Bu süreçte soğuduğu için…

“Gökten bir kaderle/belli ölçüde bir su indirdik de onu yeryüzünde durdurduk.” Muminun 18
Bir miktarı meteorlarla gelen su buharlaşmadan yeryüzünde durabildi, denizler oluştu.

“Her canlı şeyi sudan oluşturduk.” Enbiya 30
"Ve insanın yaratılışına çamurdan başladı." Secde 7
“Biz insanı topraktan oluşan bir özden yarattık.” Muminun 12
Ay Dünya’ya daha yakındı. Karaya yüzlerce kilometre giren gelgit dalgaları denize toprak taşıdı.
Hayat, ikinci 500 milyon yılda, bu toprak + su = çamur karışımında başladı.

“Yeri iki günde yaratana... Orada onun üzerinde sabit dağlar oluşturdu. Orada bereket yarattı. Orada isteyenler için eşit olarak dört günde rızıkları takdir etti1. Sonra duman/buhar halindeki göğe yöneldi... Böylece iki günde yedi gök katını tamamladı ve emrini her göğe vahyetti2.” Fussilet 9-12, Nebe 8-16
1- Hayat ile, 2- duman/buhar halindeki atmosfer bugünkü hale dönüştü.

"Ve Allah sizi bir bitki olarak yerden bitirdi1. Sonra sizi yere geri gönderiyor ve sonra bir çıkarışla tekrar çıkarıyor2.” Nuh 17-18
"O ki, sizi halden hale/evreden evreye geçirerek yarattı2." Nur 14
1- İlk 1 milyar yılda bitki formunda başlayan hayat, 2- sonraki 3,7 milyar yılda evrildi:

“Ve Allah sizi bir bitki olarak yerden bitirdi1. Sonra onu çok dayanaklı bir karargâhta bir damlacık yaptık2. Sonra o damlacığı bir embriyo halinde yarattık, sonra o embriyoyu bir et parçası halinde yarattık3, sonra o et parçasını bir kemik halinde yarattık4 ve nihayet o kemiğe de bir et giydirdik5. Sonra onu bir başka yaratılışta yeniden kurduk6.” Muminun 13-14
1- Toprak + su = çamur, 2- tek hücreliler, 3- çok hücreliler, 4- kabuklular, 5- omurgalılar, 6- memeliler.

“İnsan üzerinden, henüz anılan bir şey olmadığı bir süre geçmedi mi zamandan?” İnsan 1
İnsanın varolduğu ama ona henüz insan denmediği 18 milyon yıl = insansılar.

“Sonra ona bir biçim verdi ve onun içine kendi ruhundan üfledi. Sizin için, işitme gücü, gözler ve gönüller vücuda getirdi.” Secde 9
Öğrenmenin başlayarak kulak ve gözün bir öğrenme aracı olması, 200.000 yıl önce ortaya çıkan homo sapiens.
Gönül hem bir öğrenme aracı hem de fizyolojik evrime (homo sapiens), ruhsal evrimin (adem) eklendiği seviye.

“Ki siz boyuttan boyuta/halden hale mutlaka geçeceksiniz.""” İnşıkak 19, İnsan 28
Hayatın ve insanın evrimi gelecekte de devam edecek…

“Gökten bir kaderle/belli ölçüde bir su indirdik de onu yeryüzünde durdurduk1. Elbette ki biz, onu gidermeye de gücü yetenleriz2.” Muminun 18
“Biz elbette onun (yerin) üzerindekileri kupkuru bir toprak yapacak olanlarız2.” Kehf 8
“Gün olur dağları yürütürüz3 de yeryüzünü çırılçıplak2 görürsün.” Kehf 47
“Yer üzerinde bulunan herkes yok olacaktır4.” Rahman 26
“Gök yarılarak, eriyip kızarmış yağ/kırmızıya boyanmış deri gibi bir gül haline geldiği zaman5,” Rahman 37
1- O, yeryüzünde biriken su ile başlamıştı, 2- suyun buharlaşmasıyla bitecek.
3- Kıtaların tektonik etkiyle yer değiştirdiği gelecekte, 4- hayat son bulacak,
5- Ölüm vakti gelen güneş, genişleyip yerküreyi ısıtarak kuruttuğu zaman.


Türlerin evrimi:

“Sizi başka bir kavmin soyundan yarattığı gibi3, dilerse sizi yok eder1 ve sizden sonra dilediği başkasını yerinize getirir2.” Enam 133
1- Kavim yok olduğunda onun yerine geçenler kendi çocukları değil;
2- Çünkü bu aynı kavim olur = başka kavim olmaz = kavim yok olmuş olmaz.
3- Kavimler, soyundan geldikleri ama çocukları olmadıkları başka kavimlerden “yaratılıyor” =,
Bir soy ağacındaki her tür, soyundan geldiği ama onun çocuğu olamadığı başka bir türden “yaratılır”.
[/size]
.

munzur  |  Cvp:
Cevap: 1
20.08.2015- 18:32

Bu yazıdan kuranın evrimi doğruladığını mı anlamalıyız, yoksa evrimin kuranı doğruladığını mı:)

ozkanates  |  Cvp:
Cevap: 2
21.08.2015- 08:39

Eğer bir yaratıcı varsa, her şeyi o yarattığından,
Bilim = felsefe = din = ....... = Bir   olmalı.
O halde dediklerinin ikisi de. :)

munzur  |  Cvp:
Cevap: 3
21.08.2015- 18:20

Evrim kuranı doğruluyor diyorsunuz, kuran doğruysa tanrı da vardır demek istiyorsunuz. Farklı bir bakış açısı.

melnur  |  Cvp:
Cevap: 4
21.08.2015- 23:06

Sn. ozkanates;

Verdiğiniz her örnek evrim ile kuranın örtüştüğünü göstermeye çalışan bir öznellikten öteye geçmiyor. Çok fazla zorlama yapmışsınız. “Gökler ve yer bitişik idi, biz onları ayırdık.” Enbiya 30 örneğinde Big Bang, evrenin yaratılış anı nı bulmuşsunuz! Ne ilgisi var?

İkincisinde “O ki yarattı, düzene koydu,” Ala 2 örneği vermişsiniz onu da İlk yaratıştan sonra başlayan düzene koyma, evrim.
şeklinde açıklamışsınız. ''Yaratış''ı maddenin ortaya çıkışı mı, yoksa canlılığın ortaya çıkışı olarak mı aldınız, pek belli değil ama hangisini alırsanız alın mutlak bir ''düzen'' kavramıyla bu süreci açıklayamazsınız. Hatta düzensizlik kavramı çok daha uygun bit terimdir.

Üçüncüsüne okyanus oluşumunu meteorlara bağlamışsınız, bu da kesin bir bilgi değil. Dünyanın oluşumu sırasında ortaya çıkan su buharlarının (bulutların) yoğuşmasıyla oluştuğu daha kabul edilir durumda.

Böyle gidiyor.

Asıl soru bence şu olmalı; neden böyle bir çalışma içine giriyorsunuz? Doğayı anlamak için ''kutsal kitap''ların incelenmesi ve yorumlanması gerektiğini mi avunuyor, yoksa Tanrının var olduğunun bilimsel dayanaklarını mı göstermek istiyorsunuz? Bence ikisi de doğru ve gerekli bir çaba değil. Tanrı konusu bir inanç işidir. İnanıyorsanız inancınız içinizde kalmalı,ve öyle kalmalı. Hiç bir şekilde bilimle ilişkilendirilmemeli ve en önemlisi doğayı ve toplumu anlama kılavuzuymuş gibi değerlendirilmemelidir.

ozkanates  |  Cvp:
Cevap: 5
24.08.2015- 17:52

Alıntı Çizelgesi: munzur yazmış

Evrim kuranı doğruluyor diyorsunuz, kuran doğruysa tanrı da vardır demek istiyorsunuz. Farklı bir bakış açısı.



Sadece arada çelişki yok diyorum.
Tanrı'nın varlığı ayrıca bir konu.

ozkanates  |  Cvp:
Cevap: 6
24.08.2015- 18:19

Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış
Sn. ozkanates;

Verdiğiniz her örnek evrim ile kuranın örtüştüğünü göstermeye çalışan bir öznellikten öteye geçmiyor. Çok fazla zorlama yapmışsınız. “Gökler ve yer bitişik idi, biz onları ayırdık.” Enbiya 30 örneğinde Big Bang, evrenin yaratılış anı nı bulmuşsunuz! Ne ilgisi var?

Evren en başta, bir toplu iğne büyüklüğünde tek bir kütleydi.
Bildiğimiz her şey bu kütlenin genişleyerek birbirinden ayrılması ile oluştu.

Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış

İkincisinde “O ki yarattı, düzene koydu,” Ala 2 örneği vermişsiniz onu da İlk yaratıştan sonra başlayan düzene koyma, evrim.
şeklinde açıklamışsınız. ''Yaratış''ı maddenin ortaya çıkışı mı, yoksa canlılığın ortaya çıkışı olarak mı aldınız, pek belli değil

Maddenin kendi yaratılışı ve hayatın kendi yaratılışı var.
İkinci birincinin devamı.

Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış

ama hangisini alırsanız alın mutlak bir ''düzen'' kavramıyla bu süreci açıklayamazsınız. Hatta düzensizlik kavramı çok daha uygun bit terimdir.

Bir şeyin olduğu halden/formdan başka bir hale/forma geçmesi.
Evrim bunun adı ve tüm evren evrim üzerine kurulu.

Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış

Üçüncüsüne okyanus oluşumunu meteorlara bağlamışsınız, bu da kesin bir bilgi değil. Dünyanın oluşumu sırasında ortaya çıkan su buharlarının (bulutların) yoğuşmasıyla oluştuğu daha kabul edilir durumda.

Evet, bir kısmı da buradan. Bu konuda şundan daha ileri bir platform biliyorsan belirt: http://www.bbc.com/turkce/haberler/2015/06/150618_vert_ear_okyanuslarin_olusumu

Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış
Asıl soru bence şu olmalı; neden böyle bir çalışma içine giriyorsunuz? Doğayı anlamak için ''kutsal kitap''ların incelenmesi ve yorumlanması gerektiğini mi avunuyor, yoksa Tanrının var olduğunun bilimsel dayanaklarını mı göstermek istiyorsunuz?

Deneyimlerimi en geniş şekilde içeren teoriyi arıyorum.
Şimdilik daha genişini bulmuş değilim.

Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış

Bence ikisi de doğru ve gerekli bir çaba değil. Tanrı konusu bir inanç işidir. İnanıyorsanız inancınız içinizde kalmalı,ve öyle kalmalı. Hiç bir şekilde bilimle ilişkilendirilmemeli ve en önemlisi doğayı ve toplumu anlama kılavuzuymuş gibi değerlendirilmemelidir.

Biri diğerinin kılavuzu değil,
Birbirlerini anlatan, birbirlerini açıklayan kılavuzlar.

Kaçak  |  Cvp:
Cevap: 7
25.08.2015- 09:58

kuran'da evrim teorisine işaret ettiği düşünülebilecek ayetler vardır. ancak islamî kesime mensup insanlar evrim teorisine hristiyanlardan ve musevilerden daha fazla karşı çıkıyorlar. bu da aldatılmışlıktan kaynaklanıyor. islamiyeti yeterince bilmemekten ve anlamamaktan...

ozkanates  |  Cvp:
Cevap: 8
25.08.2015- 10:05

Evrim, bugünkü hem bilimin hem de mistiğin üzerinde durduğu kaide.
İkisi de evrimsiz olur ama o zaman bugün bildiğimiz hallerini yıkıp,
Başka bir kaidenin üzerinde yeniden inşa etmek zorunda kalırız.

Evrim düşüncesine ait tarih, Charles Darwin ile değil, yazının keşfiyle başlıyor. Muhammed'in yakın çevresine kadar uzanıp, sonraki yüzyıllarda İslam üniversitelerinde okutuldu. Sonrasında taasup yeniden yükselince, diğer bir çok mistik bilgi gibi, Sufism'in öykü ve sembollerinin arkasına çekildi. Rumi'ninki gibi çok nadir tarihi koşullarda, doğrudan ifade edilebildi:

“İnsanoğlu önce cematlarda (cansızlarda) zuhur etti, sonra cematlardan nebatlara (bitkilere) geçti. Yıllarca o fidanlardan bir fidan gibi yaşadı, çok farklı olan cemat halinden habersiz. Nebati halden hayvani hale geçince, nebat halinden hiç bir şey hatırlamadı, nebatlar âlemine duyduğu meyilden başka. Bilhassa ilkbahar ve çiçekler açtığı zamanda. Yine biliyorsunuz ki Ulu Yaratıcı insanoğlunu hayvan durumundan insan haline çıkardı. Böylece insan iklimden iklime geçti, şimdiki gibi akıl irfan ve kudret sahibi oluncaya kadar. Evvelki akıllarından hiç bir hatırası yoktur, şu anki akıl durumu da değişecektir.”

Taş olarak ölmüştüm, bitki oldum.
Bitki olarak öldüm ve hayvan oldum.
Hayvan olarak öldüm, o zaman insan oldum.
Öyleyse ölümden korkmak niye?
Hiçbir sefer kötüye dönüştüğüm,
Ya da alçaldığım görüldü mü?
Bir gün insan olarak ölüp,
ışıktan bir yaratık,
rüyaların meleği olacağım.
Fakat yolum devam edecek,
Allah’tan başka her şey kaybolacak.
Hiç kimsenin görüp duymadığı birşey olacağım.
Yıldızların üstünde bir yıldız olup,
Doğum ve ölüm üzerinde parlayacağım.

Sn. Cihan Türkoğlu, Evren ve Evrim isimli 2 ciltlik evrim kitabının girişinde,
Yazının keşfinden itibaren evrim düşüncesinin gelişimini,
Mistisizm içindeki yerini kaynaklarıyla birlikte kronolojilendirmiş.

Tam Sürüme Geç »
 phpKF Mobil Android Uygulaması Kullanın [X]