Yorumlarınıza katılıyorum dediğiniz gibi kürt hareketinin kuyrukçusu olmayanları hedef haline getiren bir yapıları var ama tkp'ye reformist eleştirisi veya parlementarist eleştirisi bir tek sf'de yada kürt hareketinde yapılmıyor,solun önemli bir kısmında böyle düşünceler var ve bunun nedenlerinide de tip kökenli olunması,önceki yıllarda kadıköy de yapılan 1 mayıs,genelde eylem yeri olarak kadıköyün belirlenmesine bağlı olduğunu düşünüyorum.
Bu kadar geniş bir yelpazeye yayılmış sosyalist solun kitleye hitap edemez hali, bu iddiayı taşıyanlara her türlü eleştiriyi yapmayı gerektiriyor! Kaçınılmaz bir durum bu! Ama somutlaştırdığımızda bir siyasete reformist denmesinin ideolojik karşılığı olmalıdır. Ben bunun karşılığı olmadığını söylüyorum. SF'nin karşıtlığının ise sadece kuyrukçu olmayışıyla ilgilidir. Açıklamasını yapmıştım.
TKP'nin Kadıköy'deki 1 Mayıs kutlamasının bu konuyla hiç bir ilişkisi olamaz. SF'de bu konudaki eleştiriler(!) de yine TKP düşmanlığı ile ilgili ( kuyrukçu olmaması ile). Çünkü bu eleştirilerin de konuyla hiç bir ilişkisi bulunmuyor. Yukarda anlatmaya çalıştım, reformist ve sosyal demokrat eleştirisinin ideolojik bir temeli olması gerek ve bu anlamdaki yakıştırmalar TKP'ye de pek çok siyasi örgüte de uymuyor. 1 Mayıs konusunda yapılan eleştiriler(!) diyelim ki doğru, o durumda TKP'nin 1 Mayıs Kadıköy kutlamasının taktik bir hata olduğu iddia edilebilir, yoksa başlıbaşına bu olay TKP'yi reformist veya sosyal demokrat yapmaz.
( TKP'nin kadıköy'deki 1 Mayıs kutlaması bana göre o konjöktürde doğru bir karardı. Tartışılabilir. Ama dediğim gibi bu konu taktik bir konu, tartışılan konunun özüyle pek de ilgisi yok.)
Bu ileti en son melnur
tarafından 04.10.2014- 20:48 tarihinde, toplamda 2 kez değiştirilmiştir.
Sayin proletersosyalist sizin bayrak ile ilgili yorumunuzu okudum. Sunu yazmissiniz;
"Bayrak konusuna gelirsek,feodal üretim tarzının hakim olduğu toplumlarda feodal bir kültürel yapı vardır,kapitalist üretim tarzının olduğu toplumlar da ise burjuva kültürü hakimdir ama her feodal veya burjuva kültürün içinde proleter öğeler,antiemperyalist yada yurtsever öğeler vardır.Sosyalistlerin görevi feodal yada burjuva kültürlerin içindeki proleter,antiemperyalist,yurtsever öğeleri bulup çıkarmak kullanmaktır.Bu şekilde yurdunla,halkınla kuvvetli bir bağ yakalayabilirsin.Bu açılardan bayrağa bakarsak,bayrak bu ülkede verilen antiemperyalist muhtevadaki 1.milli kurtuluş savaşının sembollerinden biri olması,68 kuşağının 6.filoyu kovarken kullandığı sembollerden biri olması,15-16 haziran büyük işçi direnişinin yine sembollerinden biri olması nedeniyle içerisinde antiemperyalist ve proleter ilerici öğeler taşır.Diğer taraftan 12 mart ve 12 eylül faşizmleri de bayrağı kullanarak onun içindeki ilerici öğeleri almaya çalışıp veya alıp onu gerici bir sembol haline getirmişti ama 2000'li yıllardan itibaren akp muhalifi hareketlerin,tekel işçi direnişinin ve son olarak gezi isyanın simgelerinden biri olarak bayrak bugün faşistlerin elinden alınıp,tekrar ilerici yönüne kavuştu.
O yüzden biz sosyalistler kendi sosyalist bayrağımızdan taviz vermeden ama bugün tekrar ilerici bir öğeye kavuşan bayrağı da savunarak ,yani büyük şair nazım hikmet'in dediği gibi yeri geldiğinde esaret altındaki ay yıldızlı bayrağımızı da savunarak,halkla birlikte bir bağ yakalayıp antiemperyalist ve antikapitalist bir savaşım verebiliriz.
''Yoksa kapitalist, milliyetçi, elinde devrimci kanı olan bir diktatörümü savunarak?''
Biz zaten cumhuriyetin kurulmasından sonraki politikaları savunmuyoruz ama verilen kurtuluş savaşını,kuvayı milliyeciliği,emperyalist işgalcilerin ülkemizden kovulmasını selamlıyor ve buna önderlik eden Mustafa Kemal'le arkadaşlarını da selamlıyoruz. " Yukarida yazdiginiza göre Türk bayraginin neresinde "proleter, antiemperyalist, yurtsever" ögeler görüyorsunuz? Bu ögeler zaman zaman degisiyormuda bayragi kendi söyleminize göre 2000 li yillarda sahipleniyorsunuz?
Cumhuriyet'in iki temel ayagi vardir bunlardan birincisi Diyanet yani din ve ikinciside TSK yani askerdir. Bu iki ayak günümüzde de devam etmektedir.
Türk bayragi benim icin asla ilerici, proleter, anti emperyalist,... ögelere sahip olmamistir, bilakis devamli diger milletleri yok sayan, sirf Türk milletini ön pilanda tutan, sermayenin ve tekelin sömürücü ve baskici bir sembolüdür.
Türkiye'de bazi Sosyalist Sol gruplarin, bunlarin basini tabiiki bölünmeden önceki TKP cekiyor, dünyada reel Sosyalizmin cöküsünden sonra kendilerine yeni yön cizerek ulusalci ve milliyetci bir yöne dogru gitmeleridir.
Bugün Türk bayragini acikca ilerici, proleter,..... degerlere sahip olarak degerlendirenlerin istiklal marsina, andimiza'da utangac bir sekilde sahip ciktiklarini ama ileride ayni bayrak konusunda oldugu gibi acik ve net bir sekilde savunacaklarina inaniyorum. Zaten IP ve HKP gibi partiler artik acikca sahipleniyorlar. Buna ileride digerleininde katilacagina inaniyorum.
Bu ülkede Osmanli döneminde ermeni olaylarini acikliga kavusturamayan ve hatta olan bitenleri sadece osmanliyi hakli olarak degerlendiren, devletin ayagini sadece din ve askeriyeden olusturan, yillrca herkesi Türk kabul edip insanlarin kendi öz kimliklerini red eden, inkar eden, asimile eden,..... Alevileri Cumhuriyetin kurulmasiyla birlikte yok sayan (Cem evlerinin yasaklanmasi, Diyanetin kurulmasi ve sadece sunni, hanifi mezhebinin yayginlastirilmasi), Dersim olayini yasatan ama hala olaylarin nasil oldugunu netlestirmeyen, 6-7 eylül olaylarini yasatarak ülkemizde prognom yapan ve sayisiz katliamlara firsat veren, ön ayak olan bu devletin ve bayraginin hic bir yani ne proleter nede ilerici ve yurtsever ögelere sahiptir.
Sayin proletersosyalist sizin bayrak ile ilgili yorumunuzu okudum. Sunu yazmissiniz;
"Bayrak konusuna gelirsek,feodal üretim tarzının hakim olduğu toplumlarda feodal bir kültürel yapı vardır,kapitalist üretim tarzının olduğu toplumlar da ise burjuva kültürü hakimdir ama her feodal veya burjuva kültürün içinde proleter öğeler,antiemperyalist yada yurtsever öğeler vardır.Sosyalistlerin görevi feodal yada burjuva kültürlerin içindeki proleter,antiemperyalist,yurtsever öğeleri bulup çıkarmak kullanmaktır.Bu şekilde yurdunla,halkınla kuvvetli bir bağ yakalayabilirsin.Bu açılardan bayrağa bakarsak,bayrak bu ülkede verilen antiemperyalist muhtevadaki 1.milli kurtuluş savaşının sembollerinden biri olması,68 kuşağının 6.filoyu kovarken kullandığı sembollerden biri olması,15-16 haziran büyük işçi direnişinin yine sembollerinden biri olması nedeniyle içerisinde antiemperyalist ve proleter ilerici öğeler taşır.Diğer taraftan 12 mart ve 12 eylül faşizmleri de bayrağı kullanarak onun içindeki ilerici öğeleri almaya çalışıp veya alıp onu gerici bir sembol haline getirmişti ama 2000'li yıllardan itibaren akp muhalifi hareketlerin,tekel işçi direnişinin ve son olarak gezi isyanın simgelerinden biri olarak bayrak bugün faşistlerin elinden alınıp,tekrar ilerici yönüne kavuştu.
O yüzden biz sosyalistler kendi sosyalist bayrağımızdan taviz vermeden ama bugün tekrar ilerici bir öğeye kavuşan bayrağı da savunarak ,yani büyük şair nazım hikmet'in dediği gibi yeri geldiğinde esaret altındaki ay yıldızlı bayrağımızı da savunarak,halkla birlikte bir bağ yakalayıp antiemperyalist ve antikapitalist bir savaşım verebiliriz.
''Yoksa kapitalist, milliyetçi, elinde devrimci kanı olan bir diktatörümü savunarak?''
Biz zaten cumhuriyetin kurulmasından sonraki politikaları savunmuyoruz ama verilen kurtuluş savaşını,kuvayı milliyeciliği,emperyalist işgalcilerin ülkemizden kovulmasını selamlıyor ve buna önderlik eden Mustafa Kemal'le arkadaşlarını da selamlıyoruz. " Yukarida yazdiginiza göre Türk bayraginin neresinde "proleter, antiemperyalist, yurtsever" ögeler görüyorsunuz? Bu ögeler zaman zaman degisiyormuda bayragi kendi söyleminize göre 2000 li yillarda sahipleniyorsunuz?
Cumhuriyet'in iki temel ayagi vardir bunlardan birincisi Diyanet yani din ve ikinciside TSK yani askerdir. Bu iki ayak günümüzde de devam etmektedir.
Türk bayragi benim icin asla ilerici, proleter, anti emperyalist,... ögelere sahip olmamistir, bilakis devamli diger milletleri yok sayan, sirf Türk milletini ön pilanda tutan, sermayenin ve tekelin sömürücü ve baskici bir sembolüdür.
Türkiye'de bazi Sosyalist Sol gruplarin, bunlarin basini tabiiki bölünmeden önceki TKP cekiyor, dünyada reel Sosyalizmin cöküsünden sonra kendilerine yeni yön cizerek ulusalci ve milliyetci bir yöne dogru gitmeleridir.
Bugün Türk bayragini acikca ilerici, proleter,..... degerlere sahip olarak degerlendirenlerin istiklal marsina, andimiza'da utangac bir sekilde sahip ciktiklarini ama ileride ayni bayrak konusunda oldugu gibi acik ve net bir sekilde savunacaklarina inaniyorum. Zaten IP ve HKP gibi partiler artik acikca sahipleniyorlar. Buna ileride digerleininde katilacagina inaniyorum.
Bu ülkede Osmanli döneminde ermeni olaylarini acikliga kavusturamayan ve hatta olan bitenleri sadece osmanliyi hakli olarak degerlendiren, devletin ayagini sadece din ve askeriyeden olusturan, yillrca herkesi Türk kabul edip insanlarin kendi öz kimliklerini red eden, inkar eden, asimile eden,..... Alevileri Cumhuriyetin kurulmasiyla birlikte yok sayan (Cem evlerinin yasaklanmasi, Diyanetin kurulmasi ve sadece sunni, hanifi mezhebinin yayginlastirilmasi), Dersim olayini yasatan ama hala olaylarin nasil oldugunu netlestirmeyen, 6-7 eylül olaylarini yasatarak ülkemizde prognom yapan ve sayisiz katliamlara firsat veren, ön ayak olan bu devletin ve bayraginin hic bir yani ne proleter nede ilerici ve yurtsever ögelere sahiptir.
Olaylara,sembollere tek yönlü bakılamaz.Her olay içinde ilerici yan taşıdığı gibi gerici yada olumsuz yönleri de bulunabilir yada semboller zaman zaman ilerici bir içerikle kullanılsa da zaman zaman gerici içerikle de kullabılabilir.Türkiye bayrağına neden sahip çıkmak gerektiğini yukarıda açıkladım,tekrar şöyle açıklayım.En basitinden bugün görüyoruz ki bayrak gezi direnişinde de,yatağan işçilerinin direnişinde de,akp karşıtı bütün muhalif hareketlerin direnişinde en çok kullanılan sembollerden biri.Dolayısıyla türkiye bayrağı bugün için faşist değil ilerici bir içeriktedir.
Kürt hareketinin 1990 sonrası reel politiğin gereği diyerek yaşadığı dönüşüme bir tane bile eleştiri getiren yazın yok,ama sosyalistlere altını da doldurmadan gayet rahat bir şekilde ulusalcı sapma yaşıyorlar diyorsun.90 sonrası solda ulusalcı ve liberal sapmalar yaşandı,ama bunun hangi partilerde,örgütlerde yaşandığıda belli.
Alevi konusuna gelirsek,cumhuriyetten önce aleviler tamamen toplumsal yaşamdan dışlanmış,dönem dönem katliamlara uğrayan bir halktı,herkes biliyor osmanlıların alevilere neler yaptığını ve nasıl baktığını.Evet cumhuriyet kurulduktan cemevleri yasaklandı ama sadece cemevleri değil tekkeler,tarikatlar,vakıflar hepsi yasaklanıp kapatıldı,burada alevilere özgü bir tutum değil genel olarak dini toplumlara özgü bir tutum görüyoruz.Cumhuriyet sonrası aleviler eşit yurttaş konumuna geldi ve toplumsal hayatın içine yerleşmeye başladılar.
Diyanet İşleri ise bir nevi islami reformizm denemesidir bana göre.Rejime uygun,rejimin görüşlerine,ülkede yaşattığı dönüşüme uygun bir din yaratmak istediler.
Sayin proletersosyalist sizin bayrak ile ilgili yorumunuzu okudum. Sunu yazmissiniz;
"Bayrak konusuna gelirsek,feodal üretim tarzının hakim olduğu toplumlarda feodal bir kültürel yapı vardır,kapitalist üretim tarzının olduğu toplumlar da ise burjuva kültürü hakimdir ama her feodal veya burjuva kültürün içinde proleter öğeler,antiemperyalist yada yurtsever öğeler vardır.Sosyalistlerin görevi feodal yada burjuva kültürlerin içindeki proleter,antiemperyalist,yurtsever öğeleri bulup çıkarmak kullanmaktır.Bu şekilde yurdunla,halkınla kuvvetli bir bağ yakalayabilirsin.Bu açılardan bayrağa bakarsak,bayrak bu ülkede verilen antiemperyalist muhtevadaki 1.milli kurtuluş savaşının sembollerinden biri olması,68 kuşağının 6.filoyu kovarken kullandığı sembollerden biri olması,15-16 haziran büyük işçi direnişinin yine sembollerinden biri olması nedeniyle içerisinde antiemperyalist ve proleter ilerici öğeler taşır.Diğer taraftan 12 mart ve 12 eylül faşizmleri de bayrağı kullanarak onun içindeki ilerici öğeleri almaya çalışıp veya alıp onu gerici bir sembol haline getirmişti ama 2000'li yıllardan itibaren akp muhalifi hareketlerin,tekel işçi direnişinin ve son olarak gezi isyanın simgelerinden biri olarak bayrak bugün faşistlerin elinden alınıp,tekrar ilerici yönüne kavuştu.
O yüzden biz sosyalistler kendi sosyalist bayrağımızdan taviz vermeden ama bugün tekrar ilerici bir öğeye kavuşan bayrağı da savunarak ,yani büyük şair nazım hikmet'in dediği gibi yeri geldiğinde esaret altındaki ay yıldızlı bayrağımızı da savunarak,halkla birlikte bir bağ yakalayıp antiemperyalist ve antikapitalist bir savaşım verebiliriz.
''Yoksa kapitalist, milliyetçi, elinde devrimci kanı olan bir diktatörümü savunarak?''
Biz zaten cumhuriyetin kurulmasından sonraki politikaları savunmuyoruz ama verilen kurtuluş savaşını,kuvayı milliyeciliği,emperyalist işgalcilerin ülkemizden kovulmasını selamlıyor ve buna önderlik eden Mustafa Kemal'le arkadaşlarını da selamlıyoruz. " Yukarida yazdiginiza göre Türk bayraginin neresinde "proleter, antiemperyalist, yurtsever" ögeler görüyorsunuz? Bu ögeler zaman zaman degisiyormuda bayragi kendi söyleminize göre 2000 li yillarda sahipleniyorsunuz?
Cumhuriyet'in iki temel ayagi vardir bunlardan birincisi Diyanet yani din ve ikinciside TSK yani askerdir. Bu iki ayak günümüzde de devam etmektedir.
Türk bayragi benim icin asla ilerici, proleter, anti emperyalist,... ögelere sahip olmamistir, bilakis devamli diger milletleri yok sayan, sirf Türk milletini ön pilanda tutan, sermayenin ve tekelin sömürücü ve baskici bir sembolüdür.
Türkiye'de bazi Sosyalist Sol gruplarin, bunlarin basini tabiiki bölünmeden önceki TKP cekiyor, dünyada reel Sosyalizmin cöküsünden sonra kendilerine yeni yön cizerek ulusalci ve milliyetci bir yöne dogru gitmeleridir.
Bugün Türk bayragini acikca ilerici, proleter,..... degerlere sahip olarak degerlendirenlerin istiklal marsina, andimiza'da utangac bir sekilde sahip ciktiklarini ama ileride ayni bayrak konusunda oldugu gibi acik ve net bir sekilde savunacaklarina inaniyorum. Zaten IP ve HKP gibi partiler artik acikca sahipleniyorlar. Buna ileride digerleininde katilacagina inaniyorum.
Bu ülkede Osmanli döneminde ermeni olaylarini acikliga kavusturamayan ve hatta olan bitenleri sadece osmanliyi hakli olarak degerlendiren, devletin ayagini sadece din ve askeriyeden olusturan, yillrca herkesi Türk kabul edip insanlarin kendi öz kimliklerini red eden, inkar eden, asimile eden,..... Alevileri Cumhuriyetin kurulmasiyla birlikte yok sayan (Cem evlerinin yasaklanmasi, Diyanetin kurulmasi ve sadece sunni, hanifi mezhebinin yayginlastirilmasi), Dersim olayini yasatan ama hala olaylarin nasil oldugunu netlestirmeyen, 6-7 eylül olaylarini yasatarak ülkemizde prognom yapan ve sayisiz katliamlara firsat veren, ön ayak olan bu devletin ve bayraginin hic bir yani ne proleter nede ilerici ve yurtsever ögelere sahiptir.
Olaylara,sembollere tek yönlü bakılamaz.Her olay içinde ilerici yan taşıdığı gibi gerici yada olumsuz yönleri de bulunabilir yada semboller zaman zaman ilerici bir içerikle kullanılsa da zaman zaman gerici içerikle de kullabılabilir.Diyalektik budur zaten,hayatın içindeki değişimleri,ilerlemeleri kabul eder senin yaptığın gibi tek yönden bakan idealist bir bakış açısı değildir diyalektik.Türkiye bayrağına neden sahip çıkmak gerektiğini yukarıda açıkladım,tekrar şöyle açıklayım.En basitinden bugün görüyoruz ki bayrak gezi direnişinde de,yatağan işçilerinin direnişinde de,akp karşıtı bütün muhalif hareketlerin direnişinde en çok kullanılan sembollerden biri.Dolayısıyla türkiye bayrağı bugün için faşist değil ilerici bir içeriktedir.
Kürt hareketinin 1990 sonrası reel politiğin gereği diyerek yaşadığı dönüşüme bir tane bile eleştiri getiren yazın yok,ama sosyalistlere altını da doldurmadan gayet rahat bir şekilde ulusalcı sapma yaşıyorlar diyorsun.90 sonrası solda ulusalcı ve liberal sapmalar yaşandı,ama bunun hangi partilerde,örgütlerde yaşandığıda belli.
Alevi konusuna gelirsek,cumhuriyetten önce aleviler tamamen toplumsal yaşamdan dışlanmış,dönem dönem katliamlara uğrayan bir halktı,herkes biliyor osmanlıların alevilere neler yaptığını ve nasıl baktığını.Evet cumhuriyet kurulduktan sonra cemevleri yasaklandı ama sadece cemevleri değil tekkeler,tarikatlar,vakıflar hepsi yasaklanıp kapatıldı,burada alevilere özgü bir tutum değil genel olarak dini topluluklara özgü bir tutum görüyoruz.Cumhuriyet sonrası aleviler eşit yurttaş konumuna geldi ve toplumsal hayatın içine yerleşmeye başladılar.Ayrıca sünnilik ve hanefi mezhebinin yaygınlaştırılmaya çalışıldığını falan düşünmüyorum tam tersine kemalistler ülkede bir aydınlanma hamlesi gerçekleştirmeye çalışıp,insanları dini düşünceden kurtarmak istiyorlardı.O dönem ders kitaplarına baktığımızda bunu net bir şekilde görüyoruz.Evrimin savunulduğu,Mustafa Kemal'in kendi elyazısıyla islam'ı ve muhammed'i eleştirdiği yazılar okullarda ders kitabı olarak okutuluyordu.Bunlara baktıktan sonra sünnileştirme vardı demek sadece komikliktir,sünnileştirme nasıl yapılıyor bugün görüyoruz.
Diyanet İşleri ise bir nevi islami reformizm denemesidir bana göre.Dini düşünceleri yıkmak kolay olmadığı için kemalistler,rejime uygun,rejimin görüşlerine,ülkede yaşattığı dönüşüme uygun bir din yaratmak istediler.
Bu ileti en son proletersosyalist
tarafından 05.10.2014- 20:36 tarihinde, toplamda 1 kez değiştirilmiştir.
Sosyalist forum katıksız bir kürt milliyetçi hareketinin forumudur. Bu forumda Türkiye'nin bütünlüğüne, vatan kavramına, Cumhuriyet'e, Atatürk'e, bayrağa düşmanlık rutin bir hale gelmiştir ve solculuğun böyle bir şey olduğu algısı yaratılmak istenmektedir. Buraya giren bir çok sempatizan bu havadan etkilenmekte solu böyle bir şey sanmaktadır. Böyle bir duruş içinde olan kişinin toplumda tutunabilmesi mümkün değilken, bunların imdadına kürt hareketi yetişmektedir. Kürt milliyetçiliği bölücü bir karakter kazandıktan sonra sempatizan kitlesini bu düşmanlıklar üzerinden bir araya getirebilmekte, kendi etrafında toparlayabilmektedir. Kendini solcu sananların desteği de bu kesimlerden gelmekte, bu düşmanlıklar içinde olmayanların solcu olmadığı, olamayacağı bu insanların düşüncesine hakim olabilmektedir. Sosyalist forum bu düşünceyi besleyen bir forumdur ve solculukla hiç bir ilişkisi kalmamıştır.
Bu adamların en büyük özelliği Türk bayrağına duydukları nefret. Siyasetleri hep birtakım semboller üzerinden yapıyorlar. Hem sosyalist değiller, öyle söylüyorlar ve hem de sosyalistlerin sosyalist olmadıklarını söyleyen kendileri gibi davranmasını istiyorlar. Forumda böyle örneklerin de olması, söylediklerinin doğru olduklarına inanmalarına yol açıyor. Forumun bu çarpıklığı beslediği ve büyüttüğü doğru bir saptama. Alışmışlar, solcuysak TC'ye, Cumhuriyete, bayrağa, Atatürk'e, hakaret edecek, eleştirecek, dışlayacak ve kürt hareketine hiç eleştiri getirmeyeceksin. Böyleysen solcu, değilsen faşist oluyorsun. Kafa bu olunca bu kadar yanlışı bir arada savunmaları onlar için doğru oluyor.
Burjuvaya dahil ne kadar değer varsa savunmuşsun maşallah. Forumda yeniyim tartışma olayını bilmiyorum. Fakat sormam lazım burası sol mu yoksa kemalist platform mu?
Yazılanlardan buranın ''Kemalist bir forum'' olduğuna nasıl kanaat getirdiniz? Yoksa SF eleştirisi sizde böyle bir algı mı oluşturdu?
(Kemalistler de yazabilir, kürt milliyetçileri de? Kurallara uygunluk gösterdikten hiç bir sorun yok.)
Konunun başında ''sosyal demokrat'' ithamına karşı bir tepki var. Buna dayanarak marksist leninist olduğunuzu varsayarak bir eleştiri de bulunuyorum.
Sosyal demokrat vb. tutumlarda iseniz zaten her türlü şovenlik beklenir.
Madem soru üzerine gidiyoruz bende buna ayak uydurayım.
Burjuvanın bayrağını, devletini savunarak mı solcu olunur? Yoksa kapitalist, milliyetçi, elinde devrimci kanı olan bir diktatörümü savunarak?
Benim yorumlardan ne anladığımdan daha çok sizin soldan ne anlayamadığınız sorun burada.
Bu başlıkta ve benzer pek çok başlıkta SF'nin solculuk anlayışının özellikle sol sempatizanlarda yanlış bir algı ve bilinç yarattığını anlatmaya çalışıyoruz. Bu tür başlıklarda anlatılmak istenen şey bu.
Birbiriyle ilişkili bir soru: ''Burjuvanin bayrağını'' ve devletini savunduğumuzu nereden çıkardın ve burjuvanın bayrağını ve devletini savunmamak hakaretlerden ve küfürlerden mi geçer? Böyle bir şey mi zihnindeki ''Marksizm Leninizm''?
Konunun başında ''sosyal demokrat'' ithamına karşı bir tepki var. Buna dayanarak marksist leninist olduğunuzu varsayarak bir eleştiri de bulunuyorum.
Sosyal demokrat vb. tutumlarda iseniz zaten her türlü şovenlik beklenir.
Madem soru üzerine gidiyoruz bende buna ayak uydurayım.
Burjuvanın bayrağını, devletini savunarak mı solcu olunur? Yoksa kapitalist, milliyetçi, elinde devrimci kanı olan bir diktatörümü savunarak?
Benim yorumlardan ne anladığımdan daha çok sizin soldan ne anlayamadığınız sorun burada.
Bu başlıkta ve benzer pek çok başlıkta SF'nin solculuk anlayışının özellikle sol sempatizanlarda yanlış bir algı ve bilinç yarattığını anlatmaya çalışıyoruz. Bu tür başlıklarda anlatılmak istenen şey bu.
Birbiriyle ilişkili bir soru: ''Burjuvanin bayrağını'' ve devletini savunduğumuzu nereden çıkardın ve burjuvanın bayrağını ve devletini savunmamak hakaretlerden ve küfürlerden mi geçer? Böyle bir şey mi zihnindeki ''Marksizm Leninizm''?
Ne yani simdi Türk bayragina sahip cikmadiginizimi iddia ediyorsunuz?
Siz ve digerleri burada her firsatta Türk bayraginin artik devrimcilerin eline gectigini, proleter ve ilerici yanlarinin oldugunu,..... söylemiyormuusnuz artik?
Sitemiz Bir Paylasim
Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize
kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu
nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara
aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve
materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden
kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi info@solpaylasim.com adresine
yollayabilirsiniz.