Alıntı Çizelgesi: melnur yazmış
Yurtsever tam olarak size ne söylemiş bilmiyorum, ama Yurtsever'i tanıyor, biliyoruz. Ne söylemiş olursa olsun, söylediklerinden ''yeni bir ideoloji lazım'' anlamı çıkmaz. Böyle bir anlam çıkarmışsanız, yanlış yorumluyorsunuz demektir.size]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[size=2]Sn Melnur
Yukarda alıntıladığım yazı bir dergiden alınmıştır H. Yurtseverin düşüncelerine katıldığım anlamında söylemedim Zaten katılmıyorum
Bana göre komünizmin hayaleti 1948 den daha etkili şeklinde dolaşıyor.
Bir çok yazımda komünizm insanlığa dünden (1848-1980) daha yakın olduğunu yazdım. -H. Yurtseverle yakınlığım ne derece o bana kalsın -
Dünya hem kaos var diyeceksin hem senin insanlık için önerilerin çok uzak hatta biz yaratalım diyeceksin. Bence Yurtsever yanlış analiz içinde.
Yurtseverde fark etmiş görünüyor ama bir şaşkınlık içinde işçi sınıfını özne var sayıyor ama ondan beklentilerini bulamıyor hayaleti yaratalım diyor yani atıl olanı harekete geçirelim demek istiyor, dolaşan hayaleti göremiyor.
Özneler konusunda iki arada geziyor .Halbuki mülksüzler dese özneleri de hayaleti de görecek.
Bütün mülksüzleri potansiyel işçi olarak görüyor halbuki gelişen teknolojiyi Marx ın manifestoda gösterdiği işçiler için gelecekteki tehlikeyi görse fark edecek .
Marxın manifestoda gösterdiği tehdit artık var işçiler özne değil burjuvalar bu dünyayı yönetmiyor.
H.Yurtsever dünya duruyor sanıyor teknoloji yi küçümsüyor üretimde hiç işçinin çalışmadığı fabrikaları görmüyor egemen ekonominin o yöne gittiğini fark etmiyor
Marx dan habersiz marks ın muazzam devrim dediği üretimdeki insanı dışarda bırakan bilgiden bilimden haberi yok.
Bu kapitalizm üretimde sıkıntı yaşamıyor tüketimde sıkıntı yaşıyor ve onu çözmek için çeşitli taklalar atıyor. İşte hayalet her yerde ama bazılarına görünüyor bazılarına görünmüyor
Dev kapitalistler bile kapitalizmden şikayet ederken sen ölüden umut bekle işçi sınıfının özneliği bitti o tarih 1848 -1980 arasında idi geçmiş yüz yıla aitti kapandı. Aynı rüyaları görmenin reel hayata faydası yok.
Ben H.Yurutsever e katılmıyorum Kaos doğru tesbit çözüm yanlış
-----------------------------------------------------------
Burjuvalar ve proleterler bölümü.
Bugüne kadarki bütün toplum biçimleri, görmüş olduğumuz gibi, ezen ve ezilen sınıfların karşıtlığı üzerine dayandırılmıştır. Ama bir sınıfı ezebilmek için, ona hiç değilse kendi kölece varlığını sürdürebileceği birtakım koşulların sağlanması gerekir. Serflik döneminde serf, kendisini komün üyeliğine yükseltmiştir, tıpkı küçük-burjuvanın, feodal mutlakıyetçiliğin boyunduruğu altında bir burjuva haline gelmeyi becerdiği gibi.
Modern emekçi ise, tersine, sanayiin gelişmesiyle yükseleceği yerde, gittikçe daha çok kendi sınıfının varlık koşullarının altına düşüyor. Sadakaya muhtaç bir kimse oluyor, ve sadakaya muhtaçlık, nüfustan ve servetten daha hızlı gelişiyor. Ve burjuvazinin artık toplumda egemen sınıf olarak kalacak ve kendi varlık koşullarını topluma belirleyici yasa olarak dayatacak durumda olmadığı burada açıkça ortaya çıkıyor. Egemen olacak durumda değildir, çünkü kölesine köleliği çerçevesinde bir varlık sağlayacak durumda değildir, çünkü kölesini, onun tarafından besleneceği yerde, onu beslemek zorunda kaldığı bir duruma düşürmeden edemiyor. Toplum bu burjuvazinin egemenliği altında artık yaşayamaz, bir başka deyişle, onun varlığı toplumla artık bağdaşmıyor.
Burjuva sınıfın varlığının ve egemenliğinin esas koşulu,[31*] sermayenin oluşması ve çoğalmasıdır; sermayenin koşulu, ücretli emektir. Ücretli emek, bütünüyle, emekçiler arasındaki rekabete dayanır. Sanayiin, burjuvazinin elde olmayarak teşvik ettiği ilerleyişi, emekçilerin rekabetten ileri gelen yalıtılmışlıklarının yerine, birlikteliklerinden ileri gelen devrimci dayanışmalarını kor. Demek ki, modern sanayiin gelişmesi, burjuvazinin ayaklarının altından bizzat ürünleri ona dayanarak ürettiği ve mülk edindiği temeli çeker alır. Şu halde, burjuvazinin ürettiği, her şeyden önce, kendi mezar kazıcılarıdır. Kendisinin devrilmesi ve proletaryanın zaferi aynı ölçüde kaçınılmazdır.
Marx gelecekte ne olacağını işçi sınıfının elini çabuk tutmasını anlatıyor zafer artık işçi sınıfından uzaklaştı.