Sn Melnur emin olmadığım konularda iddacı değilimdir
Bu sözün Maksim Gorkiye ait olduğunu bilmiyordum araştırmak üzere size inanıyorum.
Benim anladığım kadar sizde Polimik yapmayı seviyorsunuz ne de olsa polimik bize Leninden miras Leninist olup ta polimk sevmeyen olur mu, demi ya.
Şimdi Cümleyi ele alalım Ondan sonra ne anladığımız anlatmaya çalışalım.
Teori GRİ Pratik YEŞİL.
Önce teori nedir : geçmişte bir çok doğruluğu kanıtlanmış gelecekte de bu kanıtlar üzerinden hareketle düşünce üretmek .Bir noktada ideal.
Pratik nedir : yaşanmış ve yaşanmakta olan elle tutulan gözle görülen gerçek hayat canlı canlı .
Teori.canlı değil gri olmasıda buzlu gürülemeyen ihtimalli düşünceler.
Pratik. yeşil olması canlı canlı olması net açık seçik ve ihtimalsiz yalın çıplak.
İşte teorinin pratiğe konduğunda iki şeyden biri yapılır ya o canlı yaşamı gri teoriye uyduracaksın yani zorlama baskı veya terör kullanacaksın. Buna biz 45 numara ayağa 41 numara ayakkabıyı giydirmek deriz ki o ayağın düşeceği hali düşün.
Veya teroride bazı oynamalar yaparak bazen biraz geri adım atarak bazen öne sıçrayarak bazen zoru da kullanarak pratiğe uyarlamaktır ama her koşulda ipler elinde olacak Balık tutmak gibi.
Nep dönemini düşün örneğin.
Ben bunu anladım siz ne anladınız bilemem öğreneceğim.
Şimdi gelelim Proleterya diktatörlüğüne Kim neyi ne kadar anladı. Savunabilmek için anlaşılabildi mi.
Proleterya diktatörlğü fikir babası Marks. etkilendiği alan burjuva diktatörlüğü .Bilimsel oluşu diyalektik tarihsel materyalizm.
Teorinin.
İlk pratik deneyin paris komünü. ikinci deneyim Sovyetler Birliği. Üçüncü deneyim sosyalist sistem. Unutulan önemsenmeyen korkulan Proleterya demokrasisi.
Halbuki teorik olarak ikisini birden kullanmak gerekiyordu .
Eğer bunun ikisini birden kullanamadın mı alıntıladığın burjuva diktatörlüğünün gerisinde kalırsın ki öyle olmuştur.
Ugulanan bize teori diye yutturulan parti diktatörlüğü .Peki bu arada proleterya (işçi sınıfı) ne halde hiç iktidar olamadı paris komünü ve Sovyetler birlğinde 1918-1924 hariç .
İşte teori gri ama yaşam yeşil olması .Teorinin yaşama zor yolu ile müdahalesi reel hayatın ta kendisi olmuştur yani 45 numara ayağa 41 numara ayakkabı giydirilmeye çalışılmış ayak kangeren olmuştur Sonunda ayak kesilmiş her kes ayaktan kurtulmuştur.
Yani ayet ayeti elinde tutanlar tarafından keyfi uygulanmış ve değiştirerek hadis şeklini almıştır. Müridlere böyle olduğu inandırılmıştır.
72 yıllık bir tarih böyle kapandı. Niçin uygulanamadı uygulanmaması için sebepler neydi bunlar hiç açıklanmadı.Tarih bize geleceğimiz için yolu anlatıyorsa bize biri bunları anlatmalı.
Bundan sonra Proleterya diktatörlüğü gerçek olacakmı olmalımı niçin olmalı veya olmamalımı bunu bilmek zorundayız. Eğer tarih tekerrürse bu tarih teori ile yakından uzaktan ilgisi olmayan tarihtir.
Proleterya diktatörlüğü burjuva diktatörlğünün tersi ilişkilerdir her iksinin içinde demokrasi vardır aksi sınıf iktidarı olmaz ona başka bir isim uydurmak gerekir.